maandag 24 november 2014

Ik schreef een Blogje voor KleineSam



Wanneer het herfstweer pas net zijn intrede doet, moet onze middelste dame even schakelen. Ze zou het liefst de hele dag buiten zijn.  Op de trampoline, step of fiets… Als het regent in de plassen stampen gehuld in poncho, regenlaarzen en uiteraard met paraplu.
Een buitenkind, Bess van bijna 3. 
Door weer en wind en altijd op zoek naar schatten. “Mamma wil je deze bewaren?” hoor ik als ze met het zoveelste takje of steentje aan komt. Of  :“mamma, mag ik buiten naar de speeltuin op mijn trappersfiets met mijn blauwe helm?” Of:  “mamma, mag ik straks in de zandbak?” Allemaal geweldige plannen, die ik zo vaak mogelijk support… Zo vaak mogelijk, ware het niet dat ik nog 2 kids heb, waaronder een baby van 10 maanden, die uiteraard precies slaapt op de momenten dat Bess buitenplannen heeft.
 De hele dag buitenspelen is geweldig en gezond maar gewoonweg niet altijd haalbaar en eerlijk gezegd zit het weer deze herfstdag ook niet mee en ben ik mijn poncho al lang geleden verloren (of de motivatie om hem te zoeken).  Het perfecte moment om het Zaubersand te testen voor Kleine Sam. Binnen! welteverstaan. 

 Het Zaubersand is speelzand voor binnen, gemaakt van zand en schelpjes (niet voelbaar uiteraard). Volgens de verpakking een kindvriendelijk en veilig natuurproduct , wat deze mamma enorm kan waarderen. Het zand komt in een stevige doos en luxe uitvoering. 

Dat is nog eens uitpakken …. We troffen meer aan dan zand alleen.  1 kilo zand met 11 coole, goede kwaliteit vormpjes en een soort opblaasbare zandbak..
Het “zand” voelt aan als een soort stof waarmee je kunt kleien, heerlijk zacht, plakt niet aan je handen en wanneer je het toch ergens af wilt hebben, kan dit gemakkelijk met water.
Ik word lichtelijk uitgelachen door 2 dametjes, wanneer ik het tafelmodel zandbankje opblaas. De ijshoorn met de ijsschep en het cakevormpje waren naar verwachting non stop in actie bij Pien,  die als favoriete bezigheid eten heeft. 
Bess vond die 3 vormpjes ook heel gaaf en het slakje. Als we de vormpjes even opzij zetten blijkt dat je ook nog tof kan boetseren met dit magische zand.

 Het zand gaat heel gemakkelijk de vormpjes in en uit en is eigenlijk makkelijker in gebruik voor jonge kinderen dan echt zand. Niet te hard en niet te zacht maar precies goed gemengd dus! Waar ik nog een beetje angstig was voor alle eindschade kan deze activiteit de volgende keer gewoon op de grond, wel zo makkelijk (als de baby slaapt).
Nu vragen 2 meisjes op de meest onmogelijke tijdstippen of ze met het zand mogen spelen, maar dan binnen ;) .

We hopen dat jullie ook hebben genoten van deze herfstvakantie.
www.kleinesam.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten